Casino.no

Kommunikasjonssjef i Norsk Tipping, Arve Sjølstad (bildet), sier at utenlandske spillselskaper "teppebomber" norske tv-skjermer. Foto: Norsk Tipping

Norsk Tipping bruker mindre penger på reklame

Artikkel er publisert: 17. Dec, 2013 kl. 0:12

DEL:

Det statlige spilleselskapet har gått fra å bruke 209 millioner i 2009 til bruke 174 millioner i 2012.

I senere tid har det statlige spillselskapet blitt mer og mer synlige i det offentlige
rom. Likevel har de brukt færre midler på reklame de siste årene. Norsk Tipping
brukte i 2009 hele 209 millioner på reklame, et beløp som var redusert til 182
millioner i 2011. I 2012 var Norsk Tipping landet 18. største annonsør, med 174
millioner i reklameutgifter. Dette melder avisen Tidens Krav.

Nedgangen begrunnes i at det har vært en vesentlig vekst i reklame for pengespill.
Kommunikasjonssjef Arve Sjølstad i Norsk Tipping beskriver situasjonen følgende:

– Vi teppebombes av utenlandske nettspill gjennom TV-ruta. På bakgrunn av dette
har Norsk Tipping valgt å redusere vår markedsføring for å unngå at vi bidrar til å
øke trykket.

Sjølstad meddeler videre at spillgiganten prøver alternative, mer moderne metoder
for kommunikasjon med sine kunder. Internett har blitt sentralt i deres
kommunikasjonsstrategi, blant annet gjennom bruk av nyhetsbrev, selskapets
nettside, samt sosiale medier.

Norsk Tippings’ erklærte konkurrenter, de utenlandske spillselskapene, brukte ifølge
Norsk Tippings årsrapport 311 millioner kroner på reklame rettet mot det norske
markedet.

Kommentarer

kommentarer