Casino.no

Jackpot på anbud

Artikkel er publisert: 17. Feb, 2015 kl. 15:19

DEL:

Best i klassen ingen evig garanti for å ivareta spillselskapet Norsk Tippings blytunge reklameportefølje. Det er ikke bare lykkespillerne som monopolisten gir drømmen en sjanse hos.

Et eller flere reklamebyråer kan nemlig hale i land oppdrag for inntil massive 150 millioner kroner. Konkurransen om Norsk Tippings anbud ble sparket i gang sist uke.

 Vinnerloddet

De tre reklamebyråene som sitter på disse kontraktene i dag, er med andre ord trigget ut i angrepsposisjon igjen. Nå handler det om å treffe både lykketall og vinnernummer. Sammen med alle de andre byråene, som sikler etter de ettertraktende kontraktene med det statseide spillselskapet.

I dag er det Try/Apt, Dinamo og Orangeriet, som sitter på noen av Norsk Tippings mest attraktive merkevarekonsept.

Gullfisk

Try/Apt har hatt stor suksess med Norsk Tippings Lotto-portefølje, der de tre filmene Ballroom Blitz», «Verdal’n» og «Heia Tufte alle har innbragt gullfisk-prisen.

Nå må de opp i tauene å jobbe for å lande den nye feite avtalen, som inneholder merkevarene Lotto, VikingLotto, Joker, Extra og Eurojackpot.

Orangeriet har håndtert Extra, mens Dinamo har tatt seg av Eurojackpot.

Dette er også attraktive kontrakter, det trolig blir tøff kamp om også i denne runda.

Nye lodd?

Kilder casino.no har snakket med i reklamebransjen, mener Norsk Tipping kommer til å forlenge avtalen med Try/Apt. De har vært et vinnerlag i flere år, og det skal mye til for at nye koster kommer til der. De samme kilder mener det er svært sannsynlig at troikaen nevnt over, får fornyet sine reklameavtaler med Norsk Tipping.

Rolf Hansen/post@casino.no

Kommentarer

kommentarer