Casino.no

Penger er penger Giganten Discorvery bladde opp massive 2,4 milliarder kroner for seks år med Tippeligarettigheter. Betalt med reklamekroner de utenlandske spillselskapene har lagt igjen i TV-reklame.

Penger er penger

Artikkel er publisert: 10. Dec, 2015 kl. 22:38

DEL:

Giganten Discorvery bladde opp massive 2,4 milliarder kroner for seks år med Tippeligarettigheter. Betalt med reklamekroner de utenlandske spillselskapene har lagt igjen i TV-reklame.

Under e-cup kampene torsdag kunne en få servert liveodds fra ComeOn under Rosenborg sitt oppgjør borte mot Dnipro. På samme kanal som i fra 2017 til 2023 vil sende Tippeligakamper – om Norsk Tipping nå går videre med sitt mangeårige sponsorat av Norsk Fotballs øverste divisjon. Ingen på Hamar kan være videre fornøyd med den beslutning avgående fotballpresident Yngve Hallén og hans menn har tatt.

TV2 klarte ikke matche budet på 2,4 milliarder kroner, og da valgte Norges Fotballforbund (NFF) å selge til Discovery Networks, som i dag har massiv reklame for utenlandske spillselskap. Både for nettcasino og sportsbook. I løpet av en kveld på Eurosport Norge og Max blir du teppebombet med bettingreklame, fra de aktørene som NFF kaller for ulovlige.

Det var den tidligere korrupsjonsdømte fotballagenten Rune Hauge som var NFF sin forhandler med TV-giganten.

I 2017 blir det enda vanskeligere for den vanlige mann i gata og se forskjell på alle spillselskapene, og hvem som politikere og særforbund synes de bør legge igjen sine innsatser hos.

Når det største særforbundet innen norsk idrett sender de signalene til regjering og storting, blir det spennende å se utfallet av høringen som er avsluttet i disse dager.

Rolf Hansen/post@casino.no

Kommentarer

kommentarer