Casino.no

Viser seg frem på snap De utenlandske spillselskapene bruker den populære mobiltjenesten snapchat for å vise frem blant annet sine nettcasinotilbud. Lotteritilsynet står ikke på vennelista.

Viser seg fram på snap

Artikkel er publisert: 3. Nov, 2015 kl. 9:43

DEL:

De utenlandske spillselskapene bruker den populære mobiltjenesten snapchat for å vise frem blant annet sine nettcasinotilbud. Lotteritilsynet står ikke på vennelista.

Lotteritilsynet har siden i fjor vært på reklamejakt i sosiale medier, og har så langt lyktes med å kaste ut reklamefilmene til de utenlandske spillselskapene fra både det sosiale nettstedet Facebook og verdens største nettsted for opplasting, visning og deling av videoklipp, Youtube.

Dette etter at Lotteritilsynet i fjor sendte et klagebrev, som begge de verdensomspennende it-gigantene har etterkommet.

Denne avtalen gjelder ikke fildelingstjenesten snapchat, som nå er arenaen spillselskapene viser frem sine reklamefilmer og konkurranser, og små hilsner til sine venner.

For å få tilsend snapper fra et spillselskap må man nemlig legge dette til som venn på sin egen liste, og man må være minimum 13 år for å registrere en konto.

Opinionsinstituttet Ipsos opplyser at det er tett på 1,8 millioner norske brukere, der 86 prosent av “snaperne” er i aldersgruppen 18-29 år.

Tidligere i år kunne casino.no fortelle at fotodelingstjenesten og det sosiale nettstedet instagram var et annet “target” for Lotteritilsynet, der ambassadørene til de samme spillselskapene postet blant annet reklame, konkurranser og nyheter for sine arbeidsgivere.

http://www.casino.no/2014/bare-skremselspropaganda/

Trolig er denne verre å få fjernet, da det er ambassadørenes private kontoer som formidler budskapet.

Etter det casino.no forstår bruker Lotteritilsynet store ressurser på å overvåke de sosiale nettstedene og spillselskapenes aktivitet rettet mot publikum der.

Rolf Hansen/post@casino.no

 

 

Kommentarer

kommentarer