Casino.no

- Like ansvarlig som en 3- åring i en godteributikk Lotteritilsynets siste kampanje mot markedsføringen av de utenlandske spillselskapene og deres norske ambassadører i tv-ruta, møtes med latterliggjøring og harselering av nordmenn på sosiale medier.

– Like ansvarlig som en 3- åring i en godteributikk

Artikkel er publisert: 16. Jun, 2016 kl. 14:00

DEL:

Lotteritilsynets siste kampanje mot markedsføringen av de utenlandske spillselskapene og deres norske ambassadører i tv-ruta, møtes med latterliggjøring og harselering av nordmenn på sosiale medier.

Casino.no har omtalt tiltakene Lotteritilsynet tenker å starte opp i forbindelse med offentliggjøringen av befolknings-undersøkelsen for 2015:

http://www.casino.no/2016/intet-nytt-fra-forde/

Det statlige tilsynet har sin egen side på Facebook, og der ble kampanjen billed-gjort med blant annet visuell informasjon denne uka:

https://www.facebook.com/Lotteritilsynet/?fref=ts

Her har en rekke privatpersoner kommentert kampanjen Lotteritilsynet nå kjører for å opplyse nordmenn om at reklamen de ser i tv-ruta er ulovlig – om den ikke promoterer Norsk Tipping eller Rikstoto. Videre forteller den at kjendis-ambassadørenes rolle heller ikke er direkte lovlig.

Det er lite nytt i kommunikasjons-strømmen, men det mest interessant er å finne i kommentarfeltet.

Der møter eksisterende norsk spillpolitikk masse-motstand, harselering og latterliggjøring. Ord som dobbeltmoral går igjen – og den røde tråden i kommentarfeltet, er at Norsk Tipping ikke er et strå bedre enn noen av de utenlandske spillselskapene hva Tv-reklame gjelder.

Like interessant kan det være å lese Lotteritilsynets svar til den enkelte kommentar. Det er til tider slik at man kunne tro det var en datamaskin med lagrende standardfraser, som sitter i den andre enden og svarer på kommentarene fra oppgitte norske spillere.

Rolf Hansen/post@casino.no

 

Kommentarer

kommentarer