Casino.no

Live casino tar nye markedsandeler Største delen av veksten forklares med at nesten alle går rundt med et eget live casino i bukselomma eller veska.

Live Casino tar nye markedsandeler

Artikkel er publisert: 21. Aug, 2016 kl. 2:18

DEL:

Største delen av veksten forklares med at nesten alle går rundt med et eget live casino i bukselomma eller veska.

Spillselskapene og produsentene har satset hardt på utviklingen av mobilplattformen for spill på nettbrett eller smartphone. Det har de siste årene gitt merkbare resultater omsetningsmessig, og spillprodusenten Evolution kunne denne uken fortelle at 40 prosent av alt live casino foregikk via en mobiltelefon i 2. kvartal.

Samme periode i fjor var 24 prosent, og første kvartal i år hadde live casino-omsetning på 34 prosent via mobiltelefon eller nettbrett. Med andre ord all time high fra den svenske børsnoterte online casino-leverandøren, som forventer at man bikker 50 prosent live casino fra deres plattform via mobile enheter.

Evolution feiret nylig 10 år, og slapp samtidig løs three card poker til sine vell 50 samarbeidende operatører. For å få den maksimale spillopplevelsen av casinospill-porteføljen til Evolution er nettbrett eller smartphone en forutsetning.

Spillprodusenten kunne samtidig fortelle at den totale omsetningen på live casino hadde en boom på 50 prosent til 27,1millioner Euro, og i sin portefølje finner vi nå blant annet Unibet, Grosvenor, LeoVegas, GVCs tyske Casino Club og det danske brandet Spilnu samt Ritz Casino.

Trass i forskjellig kvalitet på internettsignal og begrenset skjermstørrelse forventes det at Live Casino vil ta nye markedsandeler på det mobile markedet. Mye fordi mobiltelefoner og nettbrett er i stadig utvikling, parallelt med at mobiltelefoner selges og kjøpes i ekspress-tempo.

Utviklingen på området er så markant at de landbaserte casinoene må tenke nytt for å ikke tape omsetning og kunder til online casino- segmentet.

Rolf Hansen/post@casino.no

Kommentarer

kommentarer