Casino.no

Noen er på jobb når andre har ferie Ferske tall viser at mobil-casino utgjør over halvparten av trafikken til nettcasinoene. Konkurransen er knallhard - og ikke alle tar sommerferie.

Noen er på jobb når andre har ferie

Artikkel er publisert: 9. Aug, 2016 kl. 12:29

DEL:

Ferske tall viser at mobil-casino utgjør over halvparten av trafikken til nettcasinoene. Konkurransen er knallhard – og ikke alle tar sommerferie.

August er kanskje den stilleste tida på året i Europa, der de fleste har fokus rettet mot ferie og trivielle opplevelser. IGaming affiliates i Europa – bransjen tar ikke ferie, for det er nettopp nå de kan skaffe seg et forsprang på konkurrentene i jakten på å øke trafikken. Nye og slagkraftige strategier må legges.

Det største potensialet ligger i mobil casino- nisjen, der også trafikken har økt formidabelt de siste årene. Konkurransen er knallhard om å få inn nye casinospillere, men om man gjør ting rett, er det store muligheter for å tjene seg god kommisjon.

Årsaken til veksten i mobil casino ligger selvsagt i den eksplosive parallelle veksten i mobil telefon-bransjen. Nesten alle har minst en smartphone, og går dermed rundt med et potensielt nettcasino i bukselomma. I tillegg har både spillene utviklet seg og blitt bedre for hvert år.

Kampen om nettcasino-kundene er tøff, og derfor må affiliates-sidene også ha fokus på høy rating på søkemotoren google. Mange sider har gått glipp av veksten her, mens andre har fått flere nye spillere grunnet at de popper opp på toppen av søketreffa på google.

IGaming-markedet i Storbritannia har tilpasset seg brukerveksten i takt med økt salg av  smarttelefoner, der operativsystemer er implementert i gode løsninger for spill via mobiltelefonen. Dette markedet er også svært attraktivt for spillselskapene.

De siste årene har også bruken av sosiale medier eksplodert, og de fleste spillselskapene har derfor funnet sin plass på både twitter og facebook, der målet er å synliggjøre tilbud og spillutvalg slik at nye spillere blir rekruttert til nettsiden – eller at eksisterende spillere lar seg underholde.

Veksten i mobil-casino er spådd å være langt unna takbjelkene, men prognosene lyder på at nettcasino-tilbyderne mer og mer vil kunne rangeres i forskjellige kategorier. De på nivå 1 er de som vil ha størst vekst i fremtiden, og sådann vil det bli større forskjell på spillselskapene. Det er også ventet et lass med nye spill det neste året, som trolig vil øke trafikken til de beste nettcasino-tilbyderne gjennom mobiltelefonene til folk.

Rolf Hansen/post@casino.no

 

Kommentarer

kommentarer