Casino.no

Spillbransjen samlet i Amsterdam iGaming Super Show i Amsterdam er et av samlingspunktene for den internasjonale spillbransjen.

Spillbransjen samlet i Amsterdam

Artikkel er publisert: 26. Jun, 2016 kl. 0:21

DEL:

iGaming Super Show i Amsterdam er et av samlingspunktene for den internasjonale spillbransjen. 

Messen i Amsterdam er et fast samlingsted for iGaming-bransjen. Med over 4000 representanter fra bransjen og 120 stander i RAI-senteret, var temaene blant annet betalingsløsninger, rekruttering av nye spillere, regulering, affiliates og utviklingen generelt i bransjen på både IT-løsninger og spill.

“Alle” i bransjen er til stede under slike happeninger, og Amsterdam var ikke noe unntak. Alle betting-gigantene var på plass, og hele floraen av spillselskaper var representert.

Den teknologiske utviklingen spesielt på nettcasino-fronten går fortsatt i rasende tempo framover, og det samsvarer med utviklingen på spill via mobiltelefon, nettbrett og lap top:

http://www.casino.no/2015/casino-boom-pa-mobil/

Videoslots.com norske markedssjef Allan Aasterud tok denne videoen fra messens dag 2.

Hamar-mannen Aasterud har lang fartstid i bransjen, og uka i Amsterdam svarte til forventingene:

– Etter nærmere 15 år i bransjen er det fortsatt utrolig å se den teknologiske utviklingen i spillebransjen. Det er faktisk ganske voldsomt, om jeg skal være ærlig. Det er nye spill og produkter hver eneste uke, sier Aasterud.

Tidligere i år slapp Videoslots og Aasterud nyheten om at de hadde inngått et ambassadør-samarbeid med den profilerte pokerspilleren Andreas Høivold. Den blide sørlendingen oppholder seg for tiden i Las Vegas, der VM er under opprulling i sommer. Under NM i Dublin tidligere i år ble Høivold tatt inn i Poker-Norges Hall of Fame:

http://www.casino.no/2016/hoivold-inn-hall-fame/

Nå har nettcasinoet Videoslots  tatt den litt lengre med å engasjere den høyt respekterte poker-journalisten Rikard Åberg til å gi alle utenforstående mer innsikt i det ypperste poker-miljøet. Det skal svensken gjøre gjennom en rekke dyptgående intervjuer med eliten og kremen av poker-spillere. Markedssjef Allan Aasterud ønsker å bygge et Team Videoslots som kan kommunisere med og forstå den vanlige spilleren, og det handler om å skape en unik sosial spilleopplevelse. Det betyr at sosiale medier har blitt en meget viktig plattform.

Åberg kommenterer samarbeidet overfor casino.no som følger:

– Jeg har kjent Andreas Høivold i mange år, og samtidig er det jo hyggelig at flere av stjernespillerne snakker eksklusivt med meg når det kommer til lengre intervjuer. Jeg har vært med lenge i pokerbransjen og media, og jeg har nok skapt en personlig intervjustil som spillerne er trygge på. Nå blir det mer nettcasinofokus fremover, og det er en spennende utfordring, sier Rikard Åberg.

Rolf Hansen/post@casino.no

 

Kommentarer

kommentarer