Casino.no

Spilleglad millionspiller hos Norsk Tipping Fotball- og reklameprofil Ingebrigt Steen Jensen spiller for 1,1 millioner kroner i året hos Norsk Tipping. Jensen er spilleglad - ikke spillegal som tipper hos de "svinete" utenlandske spillselskapene.

Spilleglad millionspiller hos Norsk Tipping

Artikkel er publisert: 20. Sep, 2016 kl. 15:40

DEL:

Fotball- og reklameprofil Ingebrigt Steen Jensen spiller for 1,1 millioner kroner i året hos Norsk Tipping. Jensen er spilleglad – ikke spillegal som tipper hos de “svinete” utenlandske spillselskapene.

Bjarte Baasland fylte opp kassa til Bet365 og Centrebet med 60 millioner kroner over noen heftige gambling-år. Biskopsønnen er omtalt som spillegal i media – noe som trolig er en sannhet uten modifikasjoner.

Flere av de samme mediene kunne denne uka presentere Ingebrigt Steen Jensen uten filter, som en i overkant ivrig Norsk Tipping- gambler. I følge Aftenposten, BT og en rekke andre aviser (Artikkelen er gjengitt gjennom samarbeidet 100% sport som inneholder en rekke større regionaviser)

Steen Jensen spiller i følge egne utsagn for 3000 kroner dagen på Norsk Tippings produkter, og beskriver det selv som spilleglede og ikke spillegalskap.

Til sammenligning omsetter han for 3 gjennomsnitts årslønner for en vanlig “dødelig” nordmann.

I samme artikkel skyter Stabæk-lederen mot alt av utenlandske spillselskap og ambassadører som John Carew (ComeOn) og John Arne Riise (Betsson), mens han i neste åndedrag forherliger Norsk Tippings grasrotandel som en positiv konsekvens av sin egen million-spilling. Det hjelper nemlig på i klubbkassa til Stabæk.

Det oppsiktvekkende med hele saken er like vell ikke Ingebrigt Steen Jensens innsatser, for det har sikkert  mannen råd til å spille for. (Han hevder selv han går “omtrent” i 0) Det som er spesielt er at hele artikkelen nesten fremstår som Content marketing eller betalt annonsørinnhold.

Avisene som trykker intervjuet har ikke gitt de utenlandske spillselskapene, Carew og Riise mulighet til å imøtegå Ingebrigt Steen Jensens påstander (Hvilket er god presseskikk i forhold til Vær Varsom plakaten blant annet). I tillegg har ingen tenkt tanken på at Norsk Tipping har vært en betydelig kunde i porteføljen til Jensens reklamebyrå Dynamo. Det er kanskje litt av bakteppet for at Jensen trekker fram alle de positive sidene det tydeligvis er ved å spille for 1,1 millioner kroner hos monopolisten årlig?

Helt uten betydning er det kanskje heller ikke at flere av de aktuelle mediehusene har Norsk Tipping som storkjøper av annonser og reklame. En del er også kommisjonærer for spill-monopolisten.

Så kan man undres over hvor mye en som går i null hos Norsk Tipping årlig på innsats over 1 million kroner, hadde gått i pluss hos et at de mange spillselskap som tilbyr bedre odds og betingelser enn Norsk Tipping.

Men det forteller artikkelen ingenting om.

Rolf Hansen/post@casino.no

 

 

Kommentarer

kommentarer