Casino.no

Nå får han svar fra Lotteritilsynet Husker du bergenseren som klaga Norsk Tipping sin avgjørelse til Lotteritisynet? Etter 7 måneder liggetid i Førde loves det nå en behandling av saken. - En rutinesvikt, sier avdelingsdirektør for pengespill, Linda Vøllestad Westby til casino.no.

Nå får han svar fra Lotteritilsynet

Artikkel er publisert: 13. May, 2017 kl. 10:40

DEL:

Nå får han svar fra Lotteritilsynet

Husker du bergenseren som klaga Norsk Tipping sin avgjørelse til Lotteritisynet? Etter 7 måneder liggetid i Førde loves det nå en behandling av saken. – En rutinesvikt, sier avdelingsdirektør for pengespill, Linda Vøllestad Westby til casino.no.

Casino.no omtalte denne saken først 8. april.

http://www.casino.no/2017/norsk-tipping-spillsikkerhet/

I korte trekk handler den om en Norsk Tipping-spiller fra Bergen, som 28. september fikk alle sine 10 spill fra tre spilleobjekt annulert etter at kampen var ferdigspilt. Norsk Tipping påberopte seg paragrafen for feilsatt odds, mens spilleren argumenterte for at her hadde spillselskapet vært marginalt best i markedet på et av spillene de valgte å såkalt voide. Han kunne forstå at de nullet to av de tre spillene, der det kunne være sannsynlig at odds var byttet om.

Saken endte med at Norsk Tipping skulle sende over mannens klage til Lotteritilsynet, der det ville fattes en endelig avgjørelse. Spillselskapet har 30 dager på seg til å oversende dokumentasjon i saken til Førde.

Bergenseren hørte ikke noe, og rettet noen forespørsler først til Norsk Tipping. 10 uker senere,6. desember, fikk han denne mailen.

– Vi beklager at denne saken har tatt litt tid. Norsk Tipping sendte all nødvendig dokumentasjon til Lotteritilsynet i midten av oktober, men brevet ble skadet i postgangen og kom derfor i retur til oss. Her har brevet blitt liggende inntil nylig. Det kan derfor bekreftes at dokumentasjonen nok en gang har blitt videresendt til Lotteritilsynet og at du får svar derfra så fort som de har fått satt seg inn i saken. Vi beklager så mye for ulempene dette har medført til deg som kunde, skriver teamleder Torun Skar.

Rutinesvikt

Da startet flere runder med purring til Lotteritilsynet, der mannen heller ikke fikk svar på hvordan det gikk med hans klagesak. Casino.no tok opp ballen igjen, og nå lover avdelingsdirektør for pengespill, Linda Vøllestad Vestby fortgang i behandlingen.

– Behandlingstid er normalt fire uker. I omfattende saker kan behandlingstiden være lengre. Denne saken har dessverre ved en feil ikke blitt behandlet og vi vil behandle denne i løpet av neste uke.Vi vil gjennomgå våre rutiner for å sikre å se om vi kan gjøre noen endringer som minimerer risikoen for at saker blir liggende ubehandlet, seier Vøllestad Vestby.

Hun tilbakeviser bruken av ordinær brevpost til og fra Lotteritilsynet som Norsk Tipping gir inntrykk av i sitt svar til bergenseren.
– Norsk Tipping oversender klager til oss via e-post. Disse blir så lagt inn i vårt arkivsystem og tildeles en ansvarlig saksbehandler. Når vi sender våre saker i retur til kunde, sender vi med sikker digital post. Vi bruker altså ikke lengre ordinær brevpost i kommunikasjonen med Norsk Tipping. Kopi av vedtak til kunden sendes i papir om de ikke har opprettet digital postkasse, forklarer avdelingsdirektøren.

Etter at casino.no omtalte denne saken første gang, har flere Norsk Tipping-spillere kontaktet oss med spørsmål om hva utfallet i saken ble. Dette fordi de selv hadde fått spill annulert etter at kampene var ferdigspilt. Dog var lysten til å bruke tid og energi på å klage liten, om de måtte ta en kamp i flere måneder for å få svar.

Vøllestad Vestby vil ikke være med på at en slik form for saksbehandling svekker inntrykket om at spillsikkerheten ikke settes i første rekke.

– Vi kan forsikre om at alle klagesaker som oversendes oss gis en ny og grundig vurdering. Dette vil også denne klagesaken få, avslutter Linda Vøllestad Vestby.

Rolf Hansen/post@casino.no

Kommentarer

kommentarer