Casino.no

Norskeid spillselskap topper laget Coolbet har signert opp den rutinerte betting- duoen Kim Rud Petersen og Mikael Mellqvist. Profilene kommer fra konkurrenten Betsson, og er en del av den nye satsinga til det norskeide spillselskapet med hovedbase i Estland

Norskeid spillselskap topper laget

Artikkel er publisert: 30. Sep, 2017 kl. 10:40

DEL:

Norskeid spillselskap topper laget

Coolbet har signert opp den rutinerte betting- duoen Kim Rud Petersen og Mikael Mellqvist. Profilene kommer fra konkurrenten Betsson, og er en del av den nye satsinga til det norskeide spillselskapet med hovedbase i Estland.

Rosenborg-patrioten Petersen(45) og Moss-tilhenger Mellqvist (40) har vært Betsson sine ansikter utad i Norge i en årrekke. Petersen har vært og vil forbli norske politikeres mareritt når det kommer til å debattere spillpolitikk. Petersen vil fortsatt være lisens-forkjemperen inn mot det omstridte norske spillmonopolet. Mellqvist er mannen som alltid har vært sitert på trykk i Betsson-relaterte saker, og som i tillegg er  til er mannen bak Betssons ambassadørprogram med John Arne Riise og flere samt reklamekonseptet med Verdalmannen.

Betsson-avgangen ble omtalt på casino.no tidligere i sommer:

http://www.casino.no/2017/ny-betsson-profil/

http://www.casino.no/2017/kim-rud-petersen-slutter-betsson/

Spilleselskapet Coolbet er bare et drøyt år gammel, men allerede blant de mest synlige oddsselskap på markedet. Det uten å bruke ei krone på markedsføring gjennom tv-ruta. Mye av brandet bygges gjennom sosiale medier og innovasjon i spilltilbudene. I tillegg til et ekstremt fokus på sportsbook i stedet for nettcasino-spill.

-Vi ble veldig fristet av et selskap som setter sportsbook først og lager egne odds med høy tilbakebetalingsprosent. Alt for mange av de største selskapene fokuserer nesten bare på casino, sier Kim Rud Petersen og Mikael Mellqvist – som begge sa opp sine jobber og forlater Betssonsystemet etter 11 års tjeneste der.

Duoen har hatt noen ukers ferie, og stiller fra og med 1. oktober full i energi opp i nye drakter.

-Vi gleder oss over nye nye utfordringer i Coolbet og tror veldig på en strategi om å investere i produktene og ha et strålende oddstilbud med best tilbakebetalingsprosent – fremfor å bruke masse penger på timesvis med TV-tid, sier Kim Rud Petersen.

-Og den lojaliteten vi har sett blant Coolbets kunder er unik og ikke noe du får ved å tilby de største bonusene. Flere og flere vil velge det beste produktet fremfor bonus med ulike omsetningsregler som de færreste forstår eller klarer, skyter Mellqvist inn.

Coolbet har den siste tiden lansert reklamekonseptet “vær smart” der de sammenligner sine odds mot kjente selskap som Unibet, Betsson, Betsafe og NordicBet.

– Resultatene viser at vi har den beste tilbakebetalingsprosent, så de som er opptatt av de beste oddsene bør velge Coolbet, avslutter duoen.

Casino.no omtalte Coolbet rett etter lanseringen sommeren 2016. Det er en av gudfedrene i spillselskap-bransjen, Jan Svendsen, som står bak spillselskapet. På eiersiden er også nordmenn overrepresentert, og det er ingen hemmelighet at Coolbet satser inn mot det norske markedet:

http://www.casino.no/2016/den-nye-gutten-klassen/

Rolf Hansen/post@casino.no

Kommentarer

kommentarer