Casino.no

Bygger online casino for heavymetal-entusiaster Metalcasino er siste tilskudd til den sterkt konkurranseutsatte online casino-bransjen, der plattformen i utgangspunket er bygd for hardrock-entusiaster.

Bygger online casino for heavymetal-entusiaster

Artikkel er publisert: 13. Aug, 2017 kl. 15:10

DEL:

Bygger online casino for heavymetal-entusiaster

Metalcasino er siste tilskudd til den sterkt konkurranseutsatte online casino-bransjen, der plattformen i utgangspunket er bygd for hardrock-entusiaster. 

Metalcasino.com er en fersk nettcasino-side, der skaperne har vært med på å bygge suksess tidligere.

Michael Freudenthal, er tidligere vd i Mr Green Technology, Öjje Holt, er tidigere Norden-sjef i Spotify, og Clas Dahlén er tidigere Sverige-sjef i spillselskapet Mr Green. Trioen er gründerne av metalcasino, og de har ikke uventet sansen for skikkelige gitarriff og heftige heavymetal-drag.

http://www.casino.no/2016/mr-green-offisiell-iga-sponsor-jubileumsaret/

Trioens strategi om å bygge opp et nytt online casino i en allerede knalltøff bransje å få fotfeste innen, er å bygge en eksklusiv identitet som varemerke. Noe som casinospillerne ikke finner hos konkurrentene. Ambisjonene er å bli et middels stort nisje-nettcasino, som bygges sten for sten.

– Alle andre online-casinoer har sammenlignbart innhold og spilltillbud. Kundelojaliteten  blir dermed ofte lav . I takt med dette øker markedsføringskostnadene for samtlige operatører. Gjennom å ha unike og relevante tilbud til våre fans og casinospilere bygger vi sterk lojalitet,og tar en tydelig posisjon i markedet, sier Clas Dahlén til svenske dagensmedia.

Ideen til et nisje-casino fikk han allerede under den tiden han jobbet i Mr Green.

– Jeg ville kombinere casino med musikk, og komme nærmere Las Vegas sitt fantastiske fokus på total underholdning. Vi slo fast at Spotifys mest ivrige lyttere var nettopp hardrockere. Da jeg selv har en bakgrunn fra musikkindustrien, og har jobbet med verdens største metal-band, så kjentes dette som en helt naturlig ting for oss, sier Dahlén videre.

En gjennomsnitts norsk tv-seer blir eksponert for et høyt antall reklamer for europeiske spillselskap daglig. Metalcasino.com sine bonuser og tilbud vil du trolig treffe på andre arenaer enn gjennom tv-ruta.

– Vi kommer til å markedsføre oss sammen med flere av verdens største hardrock-sartister som varemerke-ambassadører. Vi vil gå ut i hardrocks-medier, både online og offline, for å nå ut til målgruppene våre. Vi er på plass i alle hardrocks-forum og møter våre spillere, og vi gir tilbake til metalverden gjennom Metal Casino Foundation. Den kommer til å sponse metal-events og unge metalband som skaper ettervekst innen musikksjangeren, avslutter Clas Dahlén.

Rolf Hansen/post@casino.no

 

 

Kommentarer

kommentarer